دکوراسیون داخلی به سبک پاییز 

دکوراسیون داخلی پاییزی

همان‌طور که فصل‌ها با گذر ماه‌ها عوض می‌شوند و تغییر می‌کنند، دکوراسیون داخلی خانه هم می‌تواند همگام با آنها عوض شود. با فرارسیدن فصل پاییز می‌توانید از همین حالا با عوض‌کردن دکوراسیون خانه، به استقبال این فصل زیبا و دل‌انگیز بروید. در ادامه، به شما ایده‌هایی برای انجام این کار خواهیم داد. با 5 ایده برای داشتن یک دکوراسیون پاییزی جذاب در خانه، همراه ما باشید.

دکوراسیون پاییزی با اضافه کردن گلدان

گلدان های پاییزی

ایده ای که با استفاده از آن می‌توانید حال‌وهوای پاییز را به خانه بیاورید، تهیه گلدانی از گل و گیاه های زیبای پاییزی با رنگ‌های گرم و جذاب است. گلدان کوچکی تهیه کنید و به سلیقه خودتان آن را از چنین گل‌هایی پر کنید؛ برای مثال گل‌های داوودی، آهاری و کوکب انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. برای آنکه گلدا‌نتان طبیعی‌تر جلوه کند، می‌توانید با شاخ‌وبرگ‌های کوچک درختان تزیینش کنید و اینها را هم در کنار گل‌ها بگذارید.
 

دکوراسیون پاییزی روی میز ناهار خوری

دکوراسیون پاییزی میز ناهار خوری

میز ناهارخوری را با یک رومیزی شطرنجی به رنگ‌های سرد و خنثی مثل نیلی، قهوه‌ای و سفید بپوشانید. در دو طرف میز، میوه‌های پاییزی مثل سیب درختی و کدو تنبل بگذارید و با اینها، میزتان را تزیین کنید. با گلدان و گل‌هایی به رنگ قرمز، نارنجی و زرد رنگ دکوراسیون پاییزیِ میز ناهارخوری را کامل کنید.
 

دکوراسیون پاییزی با قرمز کردن روکش مبل ها و کوسن ها

دکوراسیون پاییزی از طریق مبل قرمز

یکی دیگر از کارهای نسبتا ساده‌ای که می‌توانید برای داشتن دکوراسیون پاییزی در منزلتان انجام دهید، عوض‌کردن روکش مبل‌ها و کوسن‌ها و خرید نمونه‌های قرمزرنگ اینها است. بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که دیوارهای اتاق نشیمن یا پذیرایی سفید باشند تا تضاد رنگ ایجادشده بیشتر حال‌وهوای پاییزی را به خانه ببخشد. خوبی رنگ قرمز این است که در فصل زمستان هم حال‌وهوای خانه را گرم و مطبوع نگه می‌دارد و با استفاده از آن، تا مدت‌ها از تغییر دکوراسیون بی‌نیاز خواهید شد.
 

دکوراسیون پاییزی با استفاده از پارچه پشمی

دکوراسیون داخلی با پارچه پشمی

می‌توانید به‌جای شال مبل از پارچه‌ای از جنس پشم هم استفاده کنید. این پارچه پشمی شاید نقش بهتر و مؤثرتری در رسیدن به نتیجه دلخواه شما داشته باشد. راهکار دیگر برای استفاده از این پارچه در دکور خانه، آن است که پارچه پشمی را روی گل‌میزها بیندازید.
 

دکوراسیون پاییزی با استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پاییزی

ایده مناسب دیگر برای داشتن دکوراسیون پاییزی در خانه، استفاده از کاغذهای دیواری مناسبِ این فصل است که حال‌وهوای پاییزی را در خانه‌تان تداعی کنند؛ مثلا کاغذ دیواری به طرح الوار داخل تنه درخت یا کاغذهای دیواری طرح چوب انتخاب‌های مناسبی هستند.البته یادتان باشد که در این صورت، باید دکوراسیون داخلی خانه را متناسب با کاغذ دیواری جدید طراحی کنید و بچینید؛ مثلا در کنار این کاغذ دیواری، استفاده از مبل‌های چرمی به رنگ قهوه‌ای روشن انتخاب مناسبی خواهد بود.

دکوراسیون پاییزی با استفاده از کدو تنبل

تزئین کدو حلوایی پاییزی

کدو تنبل هم مثل برگ‌ها و گل‌های زرد و نارنجی‌رنگ، انتخاب بسیار خوبی برای دکوراسیون پاییزی خانه است. می‌توانید چند کدو تنبل را به‌اندازه‌های مختلف تهیه کنید و روی آنها را با شکل‌ها و عبارات موردعلاقه‌تان حکاکی کنید. سپس آنها را در قسمت‌های مختلف خانه، مثلا روی طاقچه، بگذارید. رنگ‌کردن یا چسباندن برچسب بر روی کدو تنبل‌ها، راهکار دیگری برای تزیین‌شان است.
 

دکوراسیون پاییزی با استفاده از تضاد رنگ های سرد و گرم 

دکوراسیون پاییزی با تضاد رنگ ها

یکی از مهم‌ترین راهکارها و ایده‌ها برای کامل‌کردن دکوراسیون پاییزی خانه، استفاده مناسب و اصولی از تضاد رنگ‌های سرد و گرم است؛ مثلا می‌توانید چند گلدان کوچک به رنگ‌های آبی آسمانی تهیه کنید و در آنها، شاخ‌وبرگ تزیینی به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد بگذارید.
رنگ‌های سردتری مانند آبی، نیلی و سبز در تضاد با رنگ‌های گرمی مثل قرمز، نارنجی و زرد حال‌وهوای پاییز را به خانه می‌آورند. می‌توانید از این تضاد برای دکور پاییزی منزل استفاده کنید.